Magazyn M³odych - Strona g³ówna
Antykoncepcja Ksi¹¿ki Na powa¿nie
Opowiadania Poezja Tworzenie WWW
emodi.pl -  Wiele sklepów w jednym miejscu
Okno logowania
L:
H:
Za³ó¿ nowe konto

Szukaj

Teksty
Strona g³ówna
Antykoncepcja
Film
Fotografia
Humor
Ksi±¿ki
Linki
Muzyka
Na powa¿nie
Opowiadania
Poezja
Sport
Tworzenie WWW
Wywiady

Reklama


Redakcyjne
Strona g³ówna
Newsy
Nasze banery
Dodawanie tekstów
Redakcja
Reklama
Linki

Subskrycja
Twój email


Polityka prywatno¶ci

STATy:)

o2u.pl - 
darmowe liczniki
Tekstów: 341
Komentarzy: 1221
Twórców: 110 osób
Soft: cmsMM v 2.0

Chcesz dodaæ swój artyku³?


MM >> Na powa¿nie >> Skate, graffiti, deska, muza...

Skate, graffiti, deska, muza...


Data publikacji: 06-10-2003
Autor:Sylwia Pawera "Lara"
Kategoria:Na powa¿nie
Ods³on:24255

     Kim jest skate? Dla wielu to ch³opak w szerokich spodniach, bluzie z kapturem, umiejêtnie pos³uguj±cy siê ³acin± i tworz±cy przy pomocy spray'ów tajemnicze malowid³a naskalne, niekoniecznie s³u¿±ce jako ozdoba...
Taka opinia o skate'ach potwierdza siê u prawie ka¿dego, doros³ego cz³owieka. Dlaczego? I jaki jest prawdziwy skate? Co kocha, czego nienawidzi, czym siê wyró¿nia?

SKATE OR NOT SKATE?
Skate'ci z ca³± pewno¶ci± stanowi± specyficzn± subkulturê. Id±c ulic±, mo¿na spotkaæ wieku ch³opaków, ubranych w szerokachne spodnie, bluzê z kapturem i czapkê z daszkiem. Na pierwszy rzut oka ka¿dy powie, ¿e to przedstawiciel omawianej subkultury. To jednak powa¿ny b³±d. Skate, oprócz wygl±du wyró¿nia siê, bowiem: pogl±dami, stylem bycia, jêzykiem i oczywi¶cie zainteresowaniami: jazd± na desce czy rysowaniem graffiti.

GRAFFITI - SZTUKA, CZY ZWYK£Y WANDALIZM?
Zdecydowanie, najbardziej kontrowersyjnym zainteresowaniem skate'ów, jest graffiti. Wiele osób uwa¿a tê sztukê za akt wandalizmu. Kiedy przeradza siê ona w takowy? Wtedy, gdy cz³owiek maj±c w r±czkach spray ma¿e wszystko, co mo¿na pomazaæ. Standardowymi s³owami s± zapo¿yczenia z jêzyka ³aciñskiego, lub satanistyczne, czy hitlerowskie znaki. Takimi wzorkami pokolorowane s± poci±gi, sklepy, czasami nawet domy... Ca³a wina spada oczywi¶cie na skate'ów. Osoby, które nazywaj± siebie tym mianem, a robi± podobne malunki, (które z ca³± pewno¶ci± nie s± graffiti), bezczeszcz± ten tytu³, przypisuj±c negatywn± etykietkê reszcie grupy. A jak jest z pozosta³ymi rysunkami? Wiele z nich, jest wykonanych bardzo precyzyjnie i potwierdza talent ich autorów. To ju¿ nie jest wandalizm. To jest sztuka. Niew±tpliwie. A dlaczego graffiti jest rysowane na ¶rodkach komunikacji czy murach? Aby by³o ogólno dostêpne, aby ka¿dy móg³ je zobaczyæ. No, bo czy nie ma wiêkszej frajdy dla autora porz±dnego malunku, gdy obok niego, na drugim koñcu Polski przeje¿d¿a poci±g z rysunkiem jego autorstwa?

DESKA PRZEZ CA£Y ROK...
Oprócz graffiti, mi³o¶ci± skate'a jest deskorolka. Mo¿na podci±gn±æ j± pod zakres sportu wyczynowego w stylu jazdy na rolkach czy rowerkach, wiêc nie jest ona a¿ tak têpiona. Pomimo to pojawia siê problem. Dobra deska kosztuje w granicach 300 z³. Nowe kó³ka oko³o 120 z³. Interes jest, wiêc dosyæ drogi i nie ka¿dy mo¿e sobie na niego pozwoliæ. Jednak mimo wszystko "deskorolkowców" jest wielu i wprost proporcjonalnie do ich przybywania, zwiêksza siê ilo¶æ, tzw. skateparków. Skateparkiem jest miejsce, wype³nione rampami ró¿nej wysoko¶ci, gdzie wyczynowcy mog± wyszaleæ siê do woli. ¦wietne rozwi±zanie dla zapaleñców. Co jednak, gdy przychodzi zima i parki s± zamkniête, a oblodzone chodniki nie s³u¿± je¼dzie? I na to jest rada. Przecie¿ zawsze do starej, dobrej deszczu³ki mo¿na doczepiæ p³ozy. Niestety, takie rozwi±zanie umo¿liwia jedynie zjazd w dó³ i to z górki o odpowiedniej grubo¶ci pokrywy ¶nie¿nej. Trzeba siê, wiêc nieco natrudziæ, ale efekt jest z ca³± pewno¶ci±... efektowny...

MUZYKA TWORZY INSPIRACJE...
Muzyka jest kolejnym kontrowersyjnym elementem, stylu bycia skate'a. S³uchaj± oni wielu gatunków: od rapu, przez hip-hop, a¿ do rocku czy hardcore. Gatunki te ró¿ni± siê miêdzy sob± i mo¿na powiedzieæ, ¿e okre¶laj± po czê¶ci ich s³uchaczy. Na podstawie s³uchanej muzyki mo¿na, bowiem wstêpnie okre¶liæ nastawienie do ¿ycia danego cz³owieka. W muzyce, wielu skate'ów odnajduje inspiracjê. Z niej czerpane s± natchnienia do graffiti, muzyka silnie energetyzuje.

JAKI¦ OD£AM JÊZYKA POLSKIEGO?
Co jeszcze wyró¿nia skate'a? Slang. Jêzyk zupe³nie nowy, dla wielu niezrozumia³y. Za przyk³ad we¼my takie s³ówka jak: "¶ciema", "zjawkowo", "zapodaj". Przeciêtny nastolatek oczywi¶cie wie, co oznaczaj±. Co innego jest z doros³ymi. Czasami rodzice, s³uchaj±c swojego dziecka nie maj± pojêcia, o czym ono tak naprawdê do nich mówi. Z wypowiedzi nie rozumiej± zbyt wiele i dopiero, gdy pojawia siê s³owo w stylu: "zajebisty", reaguj± mówi±c: "Jak ty siê wyra¿asz?!". Problem w tym, ¿e slang zniekszta³ca znaczenie wielu s³ów i po takim zabiegu: "zajebi¶cie" i np. "zjawkowo" oznaczaj± tyle samo, co: fajnie. Pisz±c o jêzyku, muszê wspomnieæ, i¿ slang, rozprzestrzenia siê w zaskakuj±co szybkim tempie, ci±gle wzbogacaj±c siê o nowe wyrazy. Stanowi on niew±tpliwie ciekawy obiekt badañ i spekulacji nad powstaniem niektórych s³ów, czy skrótów.

CHARAKTEREK, CHARAKTEREK...
Powy¿ej przedstawi³am zewnêtrzny wygl±d skate'a. A jaki jest wewn±trz? Osobi¶cie znam wielu skate'ów i musia³abym byæ chora;-) je¶li nie przeanalizowa³abym ich zachowañ, cech wspólnych, itp. Moje obserwacje pozwoli³y wywnioskowaæ, ¿e wiêkszo¶æ skate'ów jest lud¼mi utalentowanymi, posiadaj±cymi wielkie poczucie humoru, zdolno¶æ analizowania, w³asny pogl±d na ró¿ne sprawy. Ich talent objawia siê przede wszystkim w graffiti. Wiele rysunków ³±czy w sobie stosowanie techniki cienia, p³ynnego ³±czenia kolorów, kszta³tów bêd±cych abstrakcj± czy w koñcu porz±dnego odwzorowania jakiego¶ elementu. W kolorach graffiti przewa¿aj± tonacje ¿ywe, weso³e, s³owem odzwierciedlaj±ce psychikê autora. Wielu skate'ów trze¼wo podchodzi do ¿ycia, ma olbrzymi± si³ê przyci±gania: g³ównie ze wzglêdu na poczucie humoru, czy swoje zdanie. W wiêkszej grupie osób, bêd±cych mo¿na powiedzieæ mieszank± osobowo¶ci, niektórzy skate'ci trzymaj± siê trochê na uboczu, obserwuj±c tylko sytuacjê. Taka grupa, preferuj±ca jedynie ¶cis³e, zamkniête towarzystwo zdarza siê jednak rzadko.
Nie mo¿na jednak s±dziæ, ¿e skate to cz³owiek wyró¿niaj±cy siê w ka¿dy sposób. Tak jak ka¿dy ma hobby, w³asn± filozofiê, kieruje siê mottem, czêsto prostym, ale jak¿e wymownym, np.: "Nie bój siê zmian na lepsze".


I CO¦ NA KONIEC...
Pisz±c o skate'ach nie by³abym sob± gdybym nie zada³a kilku pytañ osobi¶cie. Poni¿sz± rozmowê przeprowadzi³am z Radkiem Mielczarkiem, znanym równie¿ pod pseudonimem: Deeste.

Co charakteryzuje prawdziwego skate'a? Czy w grê wchodzi tylko odpowiedni strój, hobby, ale równie¿ w³asna filozofia?

-To jest w³a¶nie sprawa kluczowa, poniewa¿ niektórzy uwa¿aj± siê za skate'ów tylko, dlatego ¿e maj± szerokie spodnie i s³uchaj± hip-hopu - to jest pozerstwo. Prawdziwym skatem jest siê wtedy, kiedy je¼dzi siê na desce i to jest najwa¿niejsze, (co do tego H-H to nic nie mam sam nieraz lubiê sobie pos³uchaæ)

Je¼dzisz na "desce", rysujesz graffiti. Czy w zwi±zku z tym masz ju¿ na swoim koncie jakie¶ sukcesy?

-Nie wiem, co rozumiesz przez s³owo sukcesy? Je¿eli sukcesem jest zrobienie graffiti -nie z³apanym przez policjê to tak. Zrobili¶my ju¿ trochê wrzutów. A z desk± jest tak, ¿e sukcesem jest ka¿dy sklejony trick.

Czy uwa¿asz, ¿e bycie skatem wyró¿nia Ciê jako¶ z otoczenia?

-Tak. To mi siê podoba i fajnie jest, kiedy jeden klient z ca³ej szko³y ma swój styl.Nie lubiê ksero boyów, którzy nie maj± w³asnego stylu. ¦wiat, w którym ¿yliby tak samo ubrani i tak samo my¶l±cy ludzie by³ by nudny i bez sensu...dlatego lubiê siê wyró¿niaæ.

Kim wiêc jest skate? Jest osob± wra¿liw±, lubi±c± innowacje, ale te¿ czêsto trzymaj±c± innych na dystans. Skate jest cz³owiekiem nale¿±cym do subkultury, aczkolwiek nie ró¿ni±cym siê tak radykalnie od innych. Niestety nadal jest czêsto postrzegany przez innych jako wandal, z nudów ma¿±cy po ¶cianach, czy jako cz³owiek nie posiadaj±cy gustu. Ale przecie¿ to nie prawda. Osobom, których nie przekona³am polecam poobserwowaæ skate'ów. Niech przekonaj± siê, ¿e ludzie, którzy ubieraj± siê inaczej i wyró¿niaj± siê, w cale nie s± ¼li, a chc± po prostu oderwaæ siê od szaro¶ci tego ¶wiata...

tombraider@o2.pl



Sylwia Pawera "Lara"


Kliknij, aby zobaczyæ inne artyku³y autora Sylwia Pawera "Lara"
Jak dodaæ komentarz?
Aby dodaæ komentarz nale¿y siê zalogowaæ (okno logowania, na górze strony). Je¿eli nie masz jeszcze swojego konta kliknij tu, aby siê zarejestrowaæ.

nie zgodzê siê z z gnacikiem i masterem... sama lubie szerokie spodnie bluzy itd. i wcale nie robiê tego ¿eby udawac fajn± tylko dlatego ¿e w tym czuje siê dobrze bo nie bêdê robila z siebie ¿adnej paniusi skoro ni± nie jestem ani si± ni± nie czujê :/ czêsto nawet spotykam si± z niemi³ym zdaniem na temat mojego stylu szczególnie kolesi ale ja mam to gdzie¶ co nie znaczy ¿e uwa¿am siê za sk8ciare chod¼ nie ukrywam ¿e chcia³abym je¼dziæ na desce...
aga, 2005-10-25 20:30:31

mam ch³opaka.Je¿dzi na desce,wspaniale maluje,niekoniecznie na ¶cianach sprejem,a np. na paieze o³ówkiem.Jest zabawny,m±dry.I to ¿e jest skate nie znaczy wcale ze sie ¿le uczy jak wiekszo¶æ doros³ych uwa¿a.Niektóre laski boj± siê zwi±zku z kim¶ kto je¿dzi na desce,rowerze,itd.Ale tu nie ma sie czego bac.Ja np uwielbiam patrzyæ jak mój boy je¿dzi z kolegami.Du¿o czasu spêdzamy razem "bez deski".Skate to nie s± ¼li ch³opcy,s± wspaniali.
DiDi, 2005-10-24 17:23:05

bardoz dobrze napisa³e¶ maste, takie dziewczyny co siê ubieraj± na niby skejta i mysl± ze sa fajniejsze... mo¿e i s±, ale zdecydowanie poziom ich kobieco¶ci zanika, nie mówi±c ju¿ o seksapilu :), a co do tego artyku³u to uwa¿am, ¿e pisa³a go jaka¶ idiotka, sorki, moja wypowied¼ na temat owego tekstu znajdziecie trochê ni¿ej, poza tym bardzo dziwne, ten tekst czyta³em na tej stronce z rok lub dwa lata temu, a On nadal jest komentowany :D pozdrawiam, Janusz
gnacik, 2005-10-22 17:56:54

hmm no nie wiem czy tacy sztywniacy odpowiadaliby takiej ulubienicy skate stylu w kobiecym wydaniu masa.. Kobieta jest dla mnie kobieta.. plec piekna, w moich oczach, powinna sie upiekszac, a nie pozbawiac blasku.
master, 2005-10-22 03:40:31

Ja na desce smigam a metalu slucham ubieram sie raczej po pankowsku a muwie normalnym mlodziezowym slangiem. wiec nie mów ze skejt wyróznia sie wszystkim, taka osoba to raczej pozer. Trzeba znalezc swój styl i sie go trzymac. Pozdro 4 all. Heavymetal Rullers!!!!
Mc_Ptak, 2005-10-19 19:05:08

scheep13 popieram!ja chcia³abym byæ skejciar± ale niestety nie mogê z powodu choroby.a ty master zacznij sie ubierac w garnitur-bo jesli dziewczyna ma chodzicw obcis³ych biodrówkach albo mini to fcet w garniturku z krawatem!pogrzany jestes kolo!
masa, 2005-10-19 15:21:25

pieprzycie tak ¿e siê niedob¿e mi robi!!!!! skejtem jest kto¶ który je¼dzi na desce i tylko tyle!!!! mo¿e nawet s³uchaæ metalu i ubieraæ siê w worki po ziemniakach!!!! a szerokie spodnie bluza z kapturem brakedance i grafitti to kultura Hip Hop-u!!!!! pozdro dla wszystkich którzy mnie rozumiej±!!! YO!!!
kamcioyo, 2005-10-18 16:25:14

przestañ - laska to ma byæ laska, a nie kumela w szerokich spodniach;/ ja tam wole jak laska nosi obcisle biodrowki, lub spodniczke
master, 2005-10-15 21:17:30

hejka!¦wietny ten texcior!Ja sama jestem skejciar±.W mojej szkole s± tylko 3 skejciary:ja,moja kumpela Ewani Natka.Niedawano zacze³ysmy je¼dziæ na desce,zacze³am kupowac szerokie bluzy,czapki z daszkiem itd.W tym stylu czuje sie naprawde ¶wietnie.Co prawda inni mówi± ,ze deskorolka do mnie nie pasuje,ale ja wiem czego chcê :).Oczywi¶cie dziewczêce akcenty te¿ wchodz± w gre.Pozdróffka :*:*
sheep13, 2005-10-15 20:59:20

Zgadzam sie z tym ale czy skeyt moze je¿dziæ na rolkach ja mysle zê tak co kto mi na to odpowie
Suszi, 2005-08-18 18:09:32

i zapomnia³em dodac ze najbardziej nie nawidze ludzi myslacych ze my wszytko niszczymy, ze jak cos nie tak to tylko kolesie na deskach to zrobili... :/ niech sami zobacza ze krecenie deska pod nogami (<-- tak mowia na robienie trickow stare pryki :-) ) jest wielka sztuka, poprostu ludzie nie rozumieja tego wszystkiego i to jest w tym najgorsze :/
BigTomis, 2005-07-28 09:59:36

Ej kto¶ poni¿ej napisa³ ¿e jest skatem bo sie tak ubiera... stary chyba z tob± nie tak . prawdziwy skate to ten co je¼dzi na desce i nie widzi poza tym sportem nic innego. Dlatego ja sie ¶mieje z tych co nawet na deske nie umiej± wej¶æ a mówi± ze c± skatem. Wiecie mo¿e mi kto¶ odpowie na pytanie czy jak kto¶ je¿dzi na rolkach w skate parkach to te¿ jest skatem ??
Marina-pipiko@op.pl, 2005-07-24 18:30:30

Ej kto¶ poni¿ej napisa³ ¿e jest skatem bo sie tak ubiera... stary chyba z tob± nie tak . prawdziwy skate to ten co je¼dzi na desce i nie widzi poza tym sportem nic innego. Dlatego ja sie ¶mieje z tych co nawet na deske nie umiej± wej¶æ a mówi± ze c± skatem. Wiecie mo¿e mi kto¶ odpowie na pytanie czy jak kto¶ je¿dzi na rolkach w skate parkach to te¿ jest skatem ??
Marina-pipiko@op.pl, 2005-07-24 18:27:21

a co do tego tam nizej, ktos napisal, ze laski leca na skatow itd........ ludzie, prawdziwy chlopak skate- ktory poswieca sie desce to dla dziewczyny tragedia :]
n, 2005-06-08 16:54:19

o luuudzie!! przecie¿ ona wyja¶ni³a kto to skate a wy j± oczerniacie ¿e siê nie zna. zreszt± nie jeste¶cie profesorami ¿eby rozstrzygaæ kto nim jest.ona wyja¶ni³a jak jest w jej ¶wiatku i tyle.a wy tu takei bulwersy. ¶mieszne troszkê.
kasienia, 2005-06-07 22:58:00

nieraz nawet ci, co jezdza na desce lub rolkach wyczynowo, sami nie uwazaja sie za skatow. i jak tu sie polapac
n, 2005-06-07 22:05:59

"Skate, oprócz wygl±du wyró¿nia siê, bowiem: pogl±dami, stylem bycia, jêzykiem i oczywi¶cie zainteresowaniami: jazd± na desce czy rysowaniem graffiti. " hmmm... wyró¿nia siê pogl±dami tak? a mog³aby¶ okre¶liæ co takiego oryginalnego skejt my¶li?
..., 2005-06-07 20:28:25

Dobra nie obra¿aj±c tu nikogo powiek krótko cos ci siê moja droga pomyli³o skiejt to skiejt to taka odmiana drecha tylko bejzbola brakuje i lecimy spotka³em siê ju¿ z wieloma takimi debilami bazgraj±cymi po ¶cianach i tylko szukaj±cymi guza no, ale có¿ poradziæ jak dla mnie to jest wina rodziców i tego ze nie pilnuj± swoich dzieci i pozwalaj± im przebywaæ w nieodpowiednim towarzystwie pijaków i innych takich.. Zboczeñców czy homoseksualistów. poza tym popieram wrone skiejt to nie writer …!!!!!!!!!
grzegorz, 2005-05-05 21:18:41

chyba was totalnie cos boli!!! skejt to o cholery nie jest ktos kto lazi w szerokich spodniach!! skejt to nie ktos kto robi graffiti!! graffiti robi writer, do cholery!! ten kto to pisal musi byc totalnym idiota, nie majacym pojecia o kulturze hip hop. skejtem nazywa sie kogos kto jezdzi na desce!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! I NIE MIESZAJCIE KULTURY SKATE Z KULTURA HIP HOP!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! rzygam wami w tym momencie... jestescie ¿a³o¶ni...
wrona, 2005-03-13 18:21:26

ja moze niejestem 100% skatem ale takim 70% chodze w szerokich slucham hh chodze w szerokich spodniach bluza z kapturem ale nie umiem za bardzo strzelac grafow i tego wlasnie sie musze nauczyc moze ktos mi pomoze
skelston, 2005-02-09 14:09:54

ludzie skate to ktos kto jezdzi na desce!!!!!!!!!!! wcale nie musi malowac grafow sluchac rapu itd. znam wielu punkowcow (takich prawdziwych)i oni tez jezdza na desce ja jestem metalem lubie wypudtowac sie na bialo, czrna szminka itd. a wcale nie slucham rapu . jezdze na desce i jestem skatem
slayer, 2005-01-11 18:25:50

w prawidzie nie lubie jak ktos pisze o tej 'subkulturze'a le sie troszke postaral...prawie wszystko jest prawda...nie jest sie skate po to by sie wyrurzniac to trzeba mniec we krwi to trzeba czuc i tak samo jest z hip-hopem :) Nara ZIOM
wilczyca, 2004-12-22 15:07:00

Ja podzielam Gnacika (pozdro) perfidne dupczenie tu widze ... mylicie pojêcia przez te posrane gazetki ... ka¿dy ma swoje zajawki i ka¿dy ze swoj± zajawkom co¶ reprezentuje ... ja jestem B-Boyem i sie ubieram lu¼no , ale jak by mi kto¶ powiedzia³ ¿e jestem skaJtem na real to bym sie szczerze psra³ ze ¶miechu ... a "nosze szerokie spodnie bo mi jest w nich kurwa najwygodniej " Pozdro B-Boyom , Capoeiristas , PlayaManom (West Side Is The Best Side) , nom itp. a tym co two¿± te stronki ... itp. powiem szczerze GÓWNO WIECIE O NASZEJ WIERZE I KULTÓRZE :] Barany !!!!!!!
DuskyDog, 2004-05-24 20:56:03

Kto¶ tu t³umaczy³ dlaczego sk8 nosz± szerokie spodnie - z tego co ja wiem to poto ¿eby nie obiæ soboie jajek podczas wykonywania jaki¶ ewolucji na desce rowerku itp a nie dla teko ¿eby byæ luzakiem ale sam nie wiem w koñcu jestem metalem...
przypadkowy go¶æ, 2004-04-19 20:28:08

Yoo leje na to ja je¿d¿e na desce rolkach bmx-sie s³ucham Hip hopu maluje grafitti tañczê breack danca i ogólnie podoba mi siê chodzenie w szerokich spodniach i bluzie z kapturem nie d³ugo planuje wydaæ wraz z mym sqadem pierwsz± p³ytê Propaganda sqad jeszcze o nas us³yszycie nara ziomy
Gepard, 2004-03-22 12:40:35

A jak dla mnie, powinni¶cie wróciæ siê z polskiego do podstawówki.
KeanuX, 0000-00-00 00:00:00

jak dla mnie wszyscy z t±d maj± troche racji, wydaje mi siê, ¿e dziewczyny faktycznie lec± na takich, lub szczyc± siê, ¿e z kim¶ takim chodz±. JA te¿ lubie takich ch³opaków...
s³onko, 0000-00-00 00:00:00

ehh... dla mnie to wszyscy piszecie g³upoty, zaden graficiarz nie mo¿e byæ nazywany sk8'em, sk8 to taki kto¶ co je¼dzi na desce, rolkach lub bmx i co najwa¿niejsze potrafi to robiæ, hip-hopowcem jest ten kto sie tak ubiera i s³ucha tej muzyki, sk8 nie musza byæ hh, ja je¿d¿ê na rolkach a s³ucham bluesa, metalu i rocka, a mój styl ubierania siê?...... normlanie, zwyk³e spodnie czasami szerokie ale tak leciutko, ¿e to sie nawet nie rzuca w oczy i wygl±daj± jak normalne, ró¿nego rodzaju sweterki itp., a na rolkach je¿d¿e i my¶lê ¿e potrafiê je¼dziæ, wiêc jak? jestem sk8 czy nie? raczej tak sk8 zalezy od tego co potrafie zrobiæ na rolkach, desce lub bmxie a nie jak sie ubieram :], pozdrowienia dla wszytkich sk8 z Pisza !!! :D
gnacik, 0000-00-00 00:00:00

boshe...ale wy przezywacie.... - ja tam nosze szerokie spodnie, slucham hh, rolki ostatni raz na nogach mialem 2 lata temu w slupskim skate parku, a na moich nowych nie jezdzilem jeszcze.deske mialem raz pod nogami.. a czy to wazne.. ja ubieram sie dla siebie...muzy tez slucham dla siebie. JEdyne co robie dla Was to tworze ten magazyn;) monia ;-) ten MaRtIn musi byc szczesliwy, z tego, ze wszedzie mowisz, ze go kochasz;)
mati, 0000-00-00 00:00:00

ello ! na pocz±tku kce powiedzieæ ze HEPSON ma racje! ja lubie sk8 ale nie zawsze poniewa¿ czasami s± tacy co kole¶ my¶li jak ubierze sobie szerkie spodnie my¶li ze jest fajny , mo¿e mieæ ka¿d± laske a w rzeczywisto¶ci ¿adna nafet na niego nie kce spojrzeæ po prostu ubiera sie jak sk8 dla szpanu . Mam kumpla który sam powiedzia³ ¿e nie jest ani sk8 ani dresem ani metalem czy jeszcze cio¶ tam tylko nosi szersze spodnie bo mu jest wygodniej ! albo wiecie dlaczego sk8 nosza szerkie spodnie ? dlatego ze czuj± siê na luzie i mog± wykonywaæ ró¿ne ruchy niefiem czy to zrozumieliscie jak nie to sorka bo nie umiem tego nazwac ! dobra juz spokojnie :-) pozdrowionka MaRtIn KoFfFaM cIeMmM . . .
monia ;-), 0000-00-00 00:00:00

"Nie wiem, co rozumiesz przez s³owo sukcesy? Je¿eli sukcesem jest zrobienie graffiti - nie z³apanym przez policjê to tak." Je¶li to jest sukces w rozumieniu owego skate'a to gratulujê mu ambicji.
Pablo, 0000-00-00 00:00:00

Nie wszystko mo¿na tak sobie zaszuflakdkowaæ, jak autorka próbuje to zrobiæ. Zreszt± szufladkowanie nie ma sensu, poniewa¿ krzywdzi ludzi (ja osobi¶ciê nie znoszê s³ów tj. "skate", "blokers" i inne tego typu). Zgadzam siê natomiast z tym, ¿e kole¶ który nosi szersze ciuchy (nie mam na my¶li pozerów!!!) nie jest wandalem ani bandyt± - tak samo mo¿e byæ nim kto¶ z innej subkultury jak i "normalny" cz³owiek. Ale mimo to artyku³ ten wprowadza wiêcej dobrego ni¿ z³ego;)
murzyn, 0000-00-00 00:00:00

Kazdy ma inne spojrzenie na rozne sparwy.Dla mnie hiphop jest kultura tak rozlegla, ze po prostu nie da sie wsyztskiego tak zaszufladkowac. Moim zdaniem autorka nie popelnila bledu, poporstu inaczej zinterpretowala sytuacje.
mati, 0000-00-00 00:00:00

sorki, pomylka w adresie: www.sk8www.prv.pl albo wws.sk8.kom.pl
heps, 0000-00-00 00:00:00

ludzie, czy wy nie odrozniacie kultury skate od kultury hip-hop? ten tekst to nastepny dowod na to ze nie!!! kultura skate z hip-hop ma wspolny tylko styl ubierania i rodzaj sluchanej muzyki! Kultora hip-hop opiera sie na kilku glownych czynnikach: MUZYKA (czyli bity i rymy - DJ, MC), GRAFFITI i BREAK-DANCE. Kultura skate to jazda naprzyklad na desce, rolkach lub bmxie. Obie te kultury laczy tylko jak wspomnialem wczesniej muzyka i szerokie ciuchy. Wiec prosze nie pisac tekstow o czyms o czym sie ma pojecie tylko "jakotakie" (z calym szacunkiem dla autora/ki tekstu, bo nie powiem czyta sie go fajnie). pozdrawiam. hepson. www.sk8www.kom.pl <-- tutaj mozecie sobie poczytac glownie o hip-hopie, ale cos wrzucimy niebawem o kulturze skate.
hepson, 0000-00-00 00:00:00

| Fotkapro.pl - ogladaj i oceniaj fotki | Blog z poradami, inspiracjami | Darmowe liczniki | Noclegi Nad Morzem |